W całym I półroczu odnotowano wagowy spadek przeładunków o kilkanaście procent, jednak w przypadku niektórych towarów poszczególne porty mogą się pochwalić znaczącymi wzrostami. Średnie obroty spadły o ponad 10 proc. O ile gospodarka wyjdzie obronną ręką ze skutków lockdownu, branża transportu morskiego powinna rozwijać się pomyślnie, do czego porty przygotowują się przez trwające inwestycje. – W przypadku przedłużającego się spowolnienia gospodarczego trzeba będzie skorygować część ambitnych planów rozwojowych – mówi Marek Tarcz
Podczas trzeciej edycji Forum Wizja Rozwoju, odbyły się eksperckie panele tematyczne dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia oraz wpływu tej inwestycji na tkankę miejską.
Drugiego dnia III edycji Forum Wizja Rozwoju, odbywającego się na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, zorganizowana została konferencja i debata dotycząca Portu Zewnętrznego w Gdyni. Niezależni eksperci ocenili efektywność inwestycji a władze ZMPG poinformowały, iż już na przełomie września i października tego roku wystąpią o pozwolenie środowiskowe na budowę.
W Gdyni zakończyła się III edycja Forum Wizja Rozwoju. To największe wydarzenie gospodarcze w Polsce Północnej odbywało się w dniach 24-25 sierpnia w Akademii Marynarki Wojennej. Podczas Forum dyskutowano m.in. o wpływie koronawirusa na gospodarkę, przekopie Mierzei Wiślanej i bliskiej perspektywie budowy morskich farm wiatrowych w Polsce. Dużo miejsca poświęcono także analizie efektywności budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.
Na przełomie września i października Zarząd Morskiego Portu Gdynia wystąpi o pozwolenie środowiskowe na budowę Portu Zewnętrznego - poinformował dzisiaj dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą ZMPG, Maciej Krzesiński.
Zbigniew Gryglas, pełnomocnik rządu ds. morskiej energetyki wiatrowej poinformował, że w Gdyni powstanie terminal instalacyjny na potrzeby budowy farm wiatrowych na morzu. To bardzo dobra wiadomość dla miasta i Portu Gdynia.
Rząd w specjalnej uchwale wskaże Gdynię jako miejsce, w którym powstanie terminal instalacyjny na potrzeby budowy farm wiatrowych na morzu - poinformował pełnomocnik rządu ds. morskiej energetyki wiatrowej Zbigniew Gryglas. Wg niego terminal będzie kosztować ok. 500 mln zł
W ponad dwudziestopięcioletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego SA zajmującego się montażem urządzeń kontenerowych, pracownicy PZT stworzyli dzięki swojej fachowości dobrą gdyńska markę, która jest obecnie znana i uznana na całym świecie.
W czwartek w drugiej części 21. edycji regat Volvo Gdynia Sailing Days do rywalizacji przystąpili żeglarze w klasach 49er, 49erFX i Nacra 17, a ponadto w O'pen Skiff. Te zawody mają rangę mistrzostw Polski, a ich triumfatorów poznamy w sobotę.
Port Gdynia będzie portem instalacyjnym dla polskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. To niezwykle ważny projekt dla przyszłości energetycznej w Polsce. Tym samym Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w związku z rozwojem branży offshore w Polsce stał się członkiem organizacji WindEurope zrzeszającej ponad 400 członków w 30 krajach, tworząc w ten sposób największą organizację związaną z branżą offshore na świecie. Wśród członków są europejskie porty, w których obsługiwane są elementy morskich farm wiatrowych. Zarząd Morskiego Por